למי מתאים שיווק בפייסבוק? - 0404
למי מתאים שיווק בפייסבוק? Pixabay

למי מתאים שיווק בפייסבוק?

בעשור האחרון שיווק ופרסום עבר למרחב הווירטואלי ששולט בו ביד רמה. מספיק להעיף מבט חטוף בקבוצת אנשים ברחוב, בתחבורה הציבורית, בעבודה או אפילו בבית התקועים במכשיר הנייד כדי להתרשם ולהבין את ההשפעה העוצמתית.

מסיבה זו, חשוב שתדעו, כבעלי עסק, לנתב את הכוח ואת ההשפעה של הרשתות החברתיות השונות על קידום העסק שלכם. אל דאגה, אנחנו כאן כדי ללמד אתכם לדבר שיווקית.

אימפריית הפייסבוק

בעידן הרשתות החברתיות, פייסבוק עדיין נחשבת לאחת הרשתות החברתיות החזקות ביותר. מארק צוקרברג, יהודי כשר משלנו, אחראי על היווסדותה של הרשת והפיכתה למעצמה אינטרנטית ענפה. שיווק בפייסבוק הוא אמצעי מומלץ להעלות את המודעות לבית העסק או הארגון שלכם באמצעות כוחה החברתי הבלתי מעורער של הרשת החברתית.

כלים לשיווק

ישנן מספר דרכים לצלוח את השיווק בפייסבוק, שתוכלו לבצע באופן עצמי, גם ללא סיוע מקצועי ולהגיע לתוצאות. חשוב להבהיר כי מדובר בנושא שיש ללמוד ולבחון כדי להשתפשף בתחום במטרה לשווק באופן הנכון והמוצלח ביותר. בדומה לכל דבר, זה עניין של ניסוי וטעייה. לכן, במקרים מסוימים ייתכן שעדיף לכם להיוועץ במקדם אתרים.

האחת הבסיסית והנפוצה ביותר היא לפתוח ולנהל דף עסקי שיעלה את העסק שלכם לתודעת הקהל הרחב בכלל ועבור גולשי הפייסבוק (נסבר לכם את האוזן ונזכיר את מיליארדי משתמשיה). באמצעות הדף תוכלו לבנות את המותג שלכם וליצור קשר עם הגולשים והלקוחות שלכם. זו הזדמנות מצוינת לחשוף אותם לתכנים רלוונטיים, דוגמת מבצעים לוהטים וכן לקבל מהם פידבק מידי שכן הם יכולים לשלוח הודעות ישירות.

כמנהלים, תהיה לכם האפשרות להיחשף ולבחון את נתוני הגלישה שלהם – כמה גולשים נחשפו לפוסט למשל, כדי לייעל ולהתאים את התכנים שתפורסמו כדי לזכות במקסימום חשיפה. וכזכור, ככל שעולה החשיפה, כך עולים האחוזים לכך שהלקוחות הפוטנציאליים יהפכו ללקוחות ויממשו את צריכת השירות.

אפשרות אחרת היא להיעזר בפרסום ממומן. פרסום מודעות ממומנות בפייסבוק מופיע אצל הלקוחות הרלוונטיים ביותר לצפייה בתוכן. כלומר, כל מודעה מותאמת באופן ממוקד ללקוח על בסיס פרמטרים מסוימים – גיל, תחומי עניין, מיקום דמוגרפי, מצב משפחתי ונתוני פייסבוק פנימיים – השתייכות לקבוצת פייסבוק מסוימת ועוד, מתוך מטרה להגיע לקהל היעד שישמח להתעניין במודעה ובשירותים המוצגים בה.

כדי ליהנות מחשיפה יעילה, יש לקחת בחשבון ששיווק מקסימלי יתאים לכל מי שהעסק שלו יתאים לקבוצות נושא ועניין בפייסבוק. במקרה שבו אין קבוצות רבות, לפייסבוק יהיה מעט קשה יותר לבצע חשיפת מודעה ממוקדת לקהל היעד וייתכן שתידרשו להעלות את תקציב הפרסום.

Google IT

עם כל הכבוד לרשתות החברתיות וכבודן שמור במקומן, גוגל עדיין נחשבת למנוע החיפוש הגדול והמשפיע ביותר על מקדמי האתרים. קידום אתרים בגוגל בסיוע מקדמי אתרים מומחים בתחום יאפשר לכם לבנות חשיפה ותודעה איכותית לאתר שלכם הן באמצעות קמפיין אורגני והן באמצעות קמפיין ממומן כדי שתוכלו להנכיח את מעמדכם בזירה הווירטואלית כראוי.