קידום אתרים בגוגל: הפנים של העסק ברשת - 0404
קידום אתרים בגוגל: הפנים של העסק ברשת Pixabay

קידום אתרים בגוגל: הפנים של העסק ברשת

מעבר ליכולת של תהליך קידום אתרים בגוגל, קידום ממומן או קידום אורגני לדרג אתרים גבוה בתוצאות החיפוש, מיקום של אתרים יוצר מותגים.

ככל שאתם עולים יותר גבוה בתוצאות החיפוש, כך אתם יותר ממותגים בעיני הגולשים. כאשר גולשים נתקלים בשם העסק או החברה שלכם ברשת, הם מניחים באופן לוגי, כי אתר שמשקיע בקידום האתר שלו, בוודאי משווק גם שירותים או מוצרים חדשניים, מתקדמים ומסתקרנים לגביו.

מיקומו של אתר במקום גבוה, יוצרת אוטומטית אמון בין הגולש לאתר. זה מעיד על מקצועיות האתר, ומחויבות בעליו כלפי העסק שלו, מה שמשליך על התדמית שלו כעסק מקצועי ואמין.

כאשר אתר לא עושה קידום אתרים בגוגל, למעשה הוא מציג, חנות מוזנחת שלא עברה עיצוב מחדש ולא מתאימה את עצמה לדרישות של הלקוחות ואלה נמצאים בעולם הדיגיטלי. אתר מעוצב, מותאם לאופי העסקי של העסק או החברה והקידום שלו, הם הפרמטרים שבגללם גולשים לקוחות פונטציאלים לאתרים.

מקליקים עליכם או לכם – סימן שאתם קיימים!

לפני 6 שנים נערך בבריטניה סקר (של חברת נילסן עבור גוגל) בקרב 28 מיליון משתמשים ברשת, כדי לבחון את סטטיסטיקת ההקלקות בגוגל. בין השאר נבחנו אתרים ממותגים ובלתי ממותגים.

מכיוון שאנו עוסקים בקידום אתרים בגוגל, אנו מפרסמים עבורכם את תוצאות המחקר, משום שהוא עשוי להוות עבורכם, מדד אמין לגבי האפקטיביות של עבודת קידום אתרים.

המחקר העלה כי משתמשים של מנועי החיפוש גוגל ובינג, הקליקו ב-94% על תוצאות אורגניות ורק 6% שיעורי הקלקה היו על מודעות ובאנרים של קידום ממומן.ב-68% מהמקרים הקליקו הגולשים על אחת מבין שלוש התוצאות הראשונות בעמוד הראשון.

על התוצאה הראשונה הקליקו 48%, על השניה-12%, השלישית זכתה ב-8% הקלקות. 32% מהגולשים הקליקו על יתר התוצאות. בחיפושים ממותגים (כאשר הגולש כיוון למותג מסוים) התוצאה הראשונה קיבלה לא פחות מ- 80% מההקלקות. התוצאה השנייה עמדה על 6%, השלישית על 4% ושאר ההקלקות על אתרים שונים היו 10%.

מבחינה מגדרית, נשים הקליקו על 53% מהפרסומות וגברים ב-47% מהמודעות. 35% מהקליקים על פרסומות, היו של גילאי 34 ומעלה, 65% מההקלקות היו של בני 35 ומעלה. מסתבר שצעירים יותר לא נוטים להקליק על מודעות ממומנות.

בגוגל עמד שיעור אחוזי ההקלקה בעקבות חיפושים על 91%, לעומת 76% במנוע החיפוש בינג. גם אחוז החיפושים בגוגל היה גבוה יותר.

מחקר נוסף של חברת COMPETE העלה גם תוצאות מעניינות: 53% מההקלקות היו על תוצאות אורגניות במקום הראשון, במיקום השני – 15%, השלישי – 9%, הרביעי – 6% והחמישי 4%. מקומות מהשישי ומעלה, מקבלים יחס הקלקות של 4% ואף פחות.

למה כדאי לעשות קידום אתרים אורגני?

את התהליך של קידום אתרים בגוגל שאנו עושים לאתרים, אפשר בעצם להשוות לערוץ הפרסום שהייתה עושה ג. יפית; לא מודעות פרסום באמצע מוסף סוף שבוע, אלא כתבות תדמית.

אין אחד בזמנו, שלא קנה בגללה אבקת כביסה או סירופ לשיעול. אז מה היה סוד השכנוע שלה ואיך זה קשור לאומנות המכירה?

באמנות המכירה לומדים המשווקים כי ככל שתרעיף סופרלטיבים על המוצר שלך, ככה אף אחד לא יאמין לך ואתה אף עלול להבריח את הלקוחות. בדיוק בגלל זה נולדה האימרה "האמת שבפרסום".

אז מתי אנחנו נתחבר למותג ונרצה לקנות אותו? כאשר נקבל הסבר על היתרונות שלו, מידע מקצועי עליו ועל חברת האם שלו ועוד. רק אז נוכל בקור רוח, בלי התלהבות ובשיקול דעת כלכלי לבצע החלטת קנייה.

ככה מתנהג קידום אורגני. הוא מציג לגולשים מאמרים בעלי תוכן מקצועי, בהיבטים שונים על המוצר, התחום שלו ועוד. הוא מספק לגולשים את כל המידע שהם זקוקים לו, כדי לשקול את הקנייה ולא מהמם אותם במודעות פרסום שמטבען עמוסות בסיסמאות ומילות שכנוע, עד כי קשה להאמין להן.

באמצעות קידום אורגני בגוגל מתאפשר לגולשים להתוודע אל המוצר והיתרונות שלו והוא יכול בסופו של המאמר, להקליק על הקישור, לגלוש לאתר ולקבל עוד מידע. הדרך שעושה היום הגולש מעניקה לו הזדמנות להבין יותר, להשוות בין מוצרים ומחירים עם אפס טעויות ברכישה. קידום אורגני יש לומר, הוא גם ערוץ חשיפה הרבה יותר אלגנטי, המכבד אתה הגולשים ואת הסקרנות שלהם ולא מזלזל באינטילגנציה שלהם.

זאת הסיבה ששיעור ההקלקות על תוצאות אורגניות גדול יותר מהקלקה על מודעות. מאז ומתמיד למודעות  יש ניחוח של "רוצים למכור לנו" ואנשים לא אוהבים שמוכרים להם, הם אוהבים לקנות מרצונם החופשי.

אל תמכרו- תעניקו!

תוכן איכותי של מאמרים, נוקט בגישה שיוצרת הזדמנות שיווקית עבור הגולש וגורמת לו לרצות להרוויח אותה. במציאות קוראים לזה "מבצע לשבוע" או אתה ראוי להיות במועדון הלקוחות שלנו.

היום, במציאות של שוק רווי במותגים, קשה מאוד לבלוט מול הצרכנים. יש כמה מתודות של פרסום, הנכונים גם לגבי האינטרנט. קמפיין פרסום של באנרים ומודעות מבצע בגוגל, פונים לצרכנים המאופיינים במעורבות נמוכה שרוכשים מוצרים בגלל מחיר מבצע או מחיר זול.

הם עושים זאת באינטואיציה, היגיון פשוט, גירוי וסיסמאות, לא זקוקים למידע נוסף וגם לא עושים השוואות. אבל הם כן רוכשים בגלל תגובות של הרשתות החברתיות.

לעומתם, במחקר שבוצע בארה"ב, בין 4000 גולשים נמצא כי גולשים שהם צרכנים בעלי מעורבות צרכנית גבוהה, ניזונים מחוות דעת, טוקבקים, בלוגים ורשתות חברתיות. הם רוכשים מוצרים יותר מורכבים ויקרים וגם עושים השוואות מחירים.

בדיוק בגלל פלח השוק הזה שצמא למידע והוא קריטי לגבי החלטת הקנייה שלהם, אתם חייבים לעשות קידום אתרים בגוגל, ורצוי אורגני.