האם אתם מגיעים לקהל שלכם דרך הערוצים הנכונים? - 0404
האם אתם מגיעים לקהל שלכם דרך הערוצים הנכונים? Pixabay

האם אתם מגיעים לקהל שלכם דרך הערוצים הנכונים?

שוק הפרסום משתנה ומביא איתו אפשרויות חדשות שכדאי להכיר. בנוסף, בשביל לדעת האם אתם מגיעים לקהל שלכם דרך הערוצים הנכונים תוכלו לבצע מדידת נתונים בזמן אמת.

חלוקת עוגת הפרסום לשנת 2017 לפי סוגי מדיה יכולה לסייע לחברות, ארגונים ובעלי עסקים לדעת באיזה אמצעים להשתמש על מנת לגייס לקוחות חדשים. מהנתונים אפשר ללמוד שכ-37% מהפרסום בישראל מושקע בטלוויזיה עם סכום שמגיע ל-1.4 מיליארד שקל, לעומת 33% שמופנה לדיגיטל ומורכב מהשקעה של 1.3 מיליארד. לשם השוואה, הפרסום בעיתונות נוטל נתח של 16% מעוגת הפרסום, עוד 7% מופנים מהמשאבים מופנים לשילוט חוצות וכל השאר לרדיו (6%) ולקולנוע (1%).

עם זאת, הנתונים לעיל לא בהכרח מספקים אינדיקציה ליעילות של אפיקי פרסום מסוימים לעומת אחרים. שאלת מיליון הדולר הייתה ונותרה איך מגיעים לקהל הרלוונטי וכיצד בוחרים את הערוצים הנכונים מתוך ההיצע הקיים – ובשביל לענות עליה צריך לקחת בחשבון מספר שיקולים.

המדיום הוא המסר: גרסת השיווק

בראש ובראשונה חשוב לזכור שאין אמצעי פרסום או שיווק אחד שפונה לכולם. אפשר כמובן לפנות למכנה המשותף הרחב ביותר, אך גם במקרים כאלה יש המון אנשים שייחשפו לפרסומות אך לא יבצעו את הפעולה המתבקשת. מנגד, השקעה מחושבת באפיק שמתאים לקהל היעד ישיג תוצאות טובות בהרבה.

במילים אחרות, אין ערוצים נכונים אלא רק קמפיינים נכונים: ככל שמגדירים באופן ברור יותר את יעדי הקמפיין, כך עולים הסיכויים להשיג את מטרות הפרסום והשיווק. בנוסף, אמצעי המדיה שבו בוחרים להשתמש צריך להתאים להרגלים של קהל היעד. קהל צעיר נמצא ברשתות חברתיות כמו אינסטגרם, קהל בוגר יותר מאפיין את השימוש בפייסבוק וקהל מבוגר מאזין לרדיו. אלו הנחות המוצא הבסיסיות של ענף הפרסום והשיווק ומהן נגזרות שאר המטרות של כל קמפיין.

חוץ מזה, יש דברים קטנים שאולי לא חשבתם עליהם ומשפיעים על הפרסום, כמו מערכת ההפעלה במכשיר הסלולרי של הלקוחות. אם לרוב הלקוחות שלכם יש מכשיר של סמסונג, פיתוח אפליקציות לאנדרואיד יספק מענה מקיף – בעוד לקוחות עם אייפון יצטרכו אפליקציות שמותאמות למערכת ההפעלה Ios.

למה למדוד נתונים בזמן אמת?

בכל הנוגע לשיווק אונליין, נגמרה התקופה שבה צריך היה להמתין לדו"ח השנתי בשביל לבדוק את הצלחת הקמפיין. כיום אפשר לראות בזמן אמת זרימת גולשים לאתר, נתונים על הורדת אפליקציות, פרטים שנמסרים דרך טפסי יצירת קשר וכן הלאה. מעקב בזמן אמת קריטי לשיפור הפנייה לקהל היעד והוא חוסך זמן והוצאות בעתיד.

בשורה התחתונה, לכל מוצר יש קהל בעל מאפיינים מובהקים. את המאפיינים האלה צריך לחשוף טרם תחילת הקמפיין השיווקי ולפיהם בוחרים אפיק קידום ופרסום. כל עוד פועלים בצורה נכוונה ועל סמך נתונים, אין סיבה לחשוש וניתן להיות בטוחים בהצלחת הקמפיין.