הישראלים רוצים לראות את המונדיאל ב-65 אינץ - 0404
+
הישראלים רוצים לראות את המונדיאל ב-65 אינץ Pixabay

הישראלים רוצים לראות את המונדיאל ב-65 אינץ

גודל המסך הפופולרי בישראל בארבעת החודשים הראשונים של השנה הוא 65 אינץ' בהשוואה לגודל הפופולרי שהיה במהלך שנת 2017 שעמד על 55 אינץ'. כך עולה מנתונים שנאספו מחמישים סניפים של הרשתות "שקם אלקטריק" ו"מחסני חשמל" ברחבי הארץ.

איציק בר, מנהל מסחרי ברשת מחסני חשמל: "החלטת הממשלה לבטל את מס הקניה בשיעור של 30% על מסכים מעל 55 אינץ' שינתה לחלוטין את הקטגוריה וחייבה את השחקנים המרכזיים להיערך בהתאם. המשמעות הישירה של ההחלטה בשילוב עם התחרות שנפתחה בקטגוריה היא ירידה של כ-50% במחירי מסכים אלו בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

לכך יש להוסיף את המעבר של הערוצים המסחריים לשידורי HD והטכנולוגיה המתקדמת במסכים הגדולים, המאפשרים ליהנות מאיכות תמונה גבוהה גם ממרחק קצר וכמובן הפופולריות של ערוץ Netflix והקרבה למונדיאל שמאז ומתמיד היה הטריגר לשדרג את המסך בסלון הבית".

Pixabay

 

חמש החברות המובילות בתחום המסכים על פי הנתונים שאספה הרשת בארבעת החודשים הראשונים של השנה הן: סמסונג, LG, הייסנס, פיליפס וסוני.

המסך הפופולרי ביותר מתחילת השנה ברשתות מחסני חשמל ושקם אלקטריק הוא מסך סמסונג 65 אינץ' דגם mu7003 שנמכר כיום במחיר של 4,890 שקלים (לעומת 7,500 שקלים אשתקד).

במקום השני מסך LG 70 אינץ' דגם uj675 שנמכר ב-6,690 שקלים (לעומת 13,000 שקלים אשתקד).

במקום השלישי מסך LG 65 אינץ' דגם uj630 שנמכר ב-4,990 שקלים (לעומת 7,500 שקלים אשתקד).

במקום הרביעי מסך 75 אינץ' של סמסונג דגם mu7003 שנמכר ב-8,990 שקלים (לעומת דגם מקביל שנמכר אשתקד ב-19,900 שקלים).

נתון מוסף המעיד על המגמה
הוא שבשבוע האחרון נמכר ברשת מחסני חשמל בסניף שלושה מסכי 86 אינץ' של LG תחת תג מחיר של 30,000 שקלים ליחידה. כמו כן, נרשם זינוק של פי 4 במכירות של מסכי 4k מאז יצאה ההודעה כי משחקי המונדיאל ישודרו ברזולוציית 4k וניתן יהיה לצפות בהם בישראל דרך ממירים של יס Ultra, הוט Fiber4K, פרטנר טיוי, אפליקציות המסכים החכמים של סלקום, אפל TV וממירי אנדרואיד תומכי 4k.

Pixabay


גידול של 350% במכירת מקרני קול

קטגוריה נוספת "שהרוויחה" מהביקוש הגבוה למסכים גדולים היא קטגוריית מקרני הקול שמשלימה את חווית הצפייה במסך הגדול. ברשת מחסני חשמל ושקם אלקטריק מדווחים על עלייה של 350% במכירות של מקרני קול בארבעת החודשים הראשונים של השנה בהשוואה לאשתקד. גם קטגוריה זאת חוותה ירידת מחירים בשיעור של 15% בעקבות ביטול מס הקניה כשמערכת מקרן קול פופולרית הכוללת רמקול וסאבוופר אלחוטי מבית JBL נמכרת כיום ב-990 שקלים לעומת 1,150 שקלים אשתקד.

מקרנים – כניסה של מקרני LED והוזלה של עד 50%
ברשתות מציינים כי גם בקטגוריית המקרנים נרשמה הכפלה בהיקפי המכירות בארבעת החודשים הראשונים של השנה בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה. הסיבות לגידול בקטגוריה נובעות מהוזלה של 15% במס הקנייה שנכנסה לתוקפה בתחילת השנה, לצד מבצעי מכר אגרסיביים של היבואנים לקראת המונדיאל וכניסתם של מקרני LED איכותיים במחירים זולים יחסית.

כך למשל, מקרן LED של לקסוס דגם GPT9 עולה כיום 499 שקלים. (900 שקלים לפני כחודש), מקרן LCD ברזולוציית HD דגם PA502X של ויוסוניק עולה כיום 1,490 שקלים (1,990 שקלים לפני כחודש) ומקרן LCD ברזולוציית FHD של אפסון דגם TW610 עולה כיום 2,990 שקלים (6,000 שקלים לפני כחודש).