קידום אתרים לוקאלי – העסק שלכם הכי מתאים ללקוחות הקרובים אליכם - 0404
קידום אתרים לוקאלי – העסק שלכם הכי מתאים ללקוחות הקרובים אליכם קידום אתרים 123rf

קידום אתרים לוקאלי – העסק שלכם הכי מתאים ללקוחות הקרובים אליכם

עסק שנותן שירותים באזור מסוים, ירצה לרוב להיות זמין וחשוף ללקוחות הפוטנציאליים שלו הנמצאים באותו האזור. האם הפרסום הדיגיטלי יכלו לעזור לעסק שלכם להופיע ספציפית מול האנשים הקרובים אליו? התשובה היא כמובן כן, כך תעשו זאת:

פרסום מוכוון גיאוגרפית מאז ומתמיד היה עניין אקטואלי וחשוב. משלטי חוצות, דרך המקומונים, הרדיו האזורי או הערוצים האזוריים, עסקים הנותנים שירות באזור מסוים נטו וחיפשו לפרסם את עצמם בראש ובראשונה לאנשים הקרובים פיזית לעסק שלהם.

אך כמובן שתמיד גם היו איתו לא מעט בעיות. המיקוד הכללי מדי שמתייחס אך ורק לאזור גיאוגרפי ומתעלם מהתחומים עצמם שהעסק מספק, העלות הגבוהה לעיתים כה קרובות ובאופן כללי היחס של עלות מול תועלת לא תמיד נראה הכי משתלם. הדיגיטל שינה את זה במספר דרכים:

קידום אורגני לוקאלי 

גוגל אוהב מאוד שנותנים לו פתרונות המושפעים לוקאלית, ומספקים שירותים רלוונטיים ללקוחות אליהם הוא חושף אותנו. הכלים שאנחנו מקבלים בשביל זה הם רבים והולכים וגדלים. מ'גוגל מקומות לעסקים' שאנחנו יכולים לפתוח לעסק שלנו, לקבל ביקורות ודירוגים מהלקוחות שלנו וכמובן לספק לגוגל מידע שעובר הצלבה בין מספר גורמים ומרוויח מכך באמינותו, הקידום הלוקאלי נותן פיתרון נהדר למי שרוצה להיחשף בתוצאות החיפוש ללקוחות רלוונטיים עבורו.

חברת פרסום שמתעסקת בקידום אתרים יכולה להוות במקרה הזה כלי לא רע עבור מי שמחפש להתקדם לוקאלית. כאשר חברה ספציפית ממוקמת למשל באזור חיפה או באזור הצפון, היכולת שלה לספק קידום אתרים בצפון היא משודרגת לעומת חברה מפוזרת על פני כל הארץ. מהסיבה הפשוטה שמגוון לקוחות שלה נמצאים בצפון, והיא יכולה לעזור ולשלב בין הלקוחות המקודמים.

כמו בקישורים פיזיים בין אדריכלים למעצבי פנים או חברות קבלן ומהנדסים מאותו אזור, ודרך הפניות אונליין. הערך המוסף של הפניות אונליין שכאלה הוא שגוגל הוא מכונה שלומדת, והוא מכיר את העסקים המפנים בין אחד לשני. גוגל ייתן ערך מוסף לעסק שנמצא בצפון ומפנה ועסק בתחום דומה באזור קרוב, לעומת קישור תלוש מבחינת הקשר שלו.

פרסום בפייסבוק 

כמובן שאחד הכלים החזקים שפייסבוק מביא איתו הוא הפילוח הגיאוגרפי המפותח שלו. פייסבוק כידוע יכול לחשוף את קמפיין המודעות שלכם או את העמוד העסקי שלכם לאנשים באזור גיאוגרפי ספציפי בצורה יעילה באופן מפתיע. והיכולת של מקים הקמפיין והמנהל שלו לשלב בין האלמנטים הגיאוגרפיים לבין התחומים בהם עוסק מושא הפרסום שלו, מאפשר בעצם לעסק להיחשף ללקוחות במגוון מאפיינים, ולמקד משמעותית את הפרסום. שימוש נכון בפלטפורמה נותן לנו כלים שבעבר פשוט לא היו קיימים, או היו בעלי עלויות גבוהות להחריד.

פרסום לוקאלי במובייל 

נתון מעניין וחשוב שיש לציין – לפי גוגל, יותר מחצי מהגולשים שחיפשו ומצאו שירות או מוצר מסוים דרך הסמארטפון שלהם בחיפוש לוקאלי, היו בחנות או בעסק תוך פחות מיום מביצוע החיפוש. מדובר כאן בפרסום ממוקד ויעיל לאין שיעור. עסקים פיזיים הנמצאים ונותנים שירות באזור או בעיר מסויימת חייבים לדעת להשתמש בכלי זה, שמאפשר לנו להיחשף בדיוק למי שצריך אותנו ובזמן הנכון.

לסיכום 

עסק צריך לדעת את החזקות והמגבלות שלו. להגיב בהתאם ולנהל גם את אפיקי הפרסום שלו בצורה שמתייחסת לדברים אלה. אם עסק מקדם את עצמו בדיגיטל בצורה עצמאית או באמצעות חברה לקידום אתרים – האלמנטים החשובים של קידום אתרים אורגני חייבים להיעשות. יש לחשוב מחוץ לקופסה ולתת מענה אמיתי ללקוחות הפוטנציאליים שלכם, מכיוון שגוגל הוא מכונה אינטליגנטית שמגיבה בהתאם לכל הפעולות שנעשות באתר או בעסק שלכם גם אחרי שהגיעו אליכם דרכו.

כאשר ניתן מענה לוקאלי לאנשים שמגיעים אלינו אינטרנטית, נגדיל את בסיס הלקוחות המרוצים שלנו, נהנה מנתונים טובים יותר באתר או בעמודי הנחיתה השונים שלנו ונרוויח גם בקמפיינים הפעילים שלנו וגם בעתידיים.