קידום אתרים - עשה זאת בעצמך - 0404
קידום אתרים – עשה זאת בעצמך ברישיון 123rf.com

קידום אתרים – עשה זאת בעצמך

ממחקר מילות מפתח, דרך בדיקה על מצב האתר שלכם בגוגל ועד פעולות שוטפות כמו קישורים נכנסים, רשתות חברתיות ותוכן לאתר, ריכזנו כמה פעולות עיקריות שיעזרו לכם לקדם את האתר שלכם בעצמכם בגוגל.

בעולם תחרותי ומגוון כמו עולם האינטרנט, יש מגוון רחב של דרכים לשווק את העסק שלכם דיגיטלית. אך בזמן שהשוק מלא בחברות ועסקים המשקיעים סכומים גדולים או פחות גדולים בשיווק דיגיטלי, ישנם גם עסקים שלא יכולים או מוכנים להשקיע את הכספים האלה, באופן מוצדק מבחינתם. על מנת להצליח בכל זאת להתקדם ולעשות את הצעדים הראשונים בקידום אונליין באופן עצמאי, הכנו מדריך קצר על הנקודות העיקריות על קידום אתרים עשה זאת בעצמך, על מנת לתת מעט כלים שיעזרו לבעל אתר בתחילת דרכו, להלן הנקודות לעיונכם:

מחקר שוק ומילות מפתח –

שמענו לא פעם על המושג מחקר מילות מפתח בגוגל, המאפשר  לנו בעצם להבין כיצד הגולשים שלנו מחפשים את התחום אותו אנחנו מקדמים. מחקר מילות מפתח ייעשה בעצם בצורה של – מתן התחום לגוגל או לכלי בו נשתמש, וקבלת הצעות ופידבק כיצד מחפשים את התחום הזה היום במנועי החיפוש.

על מנת לעשות עוד צעד קדימה אנחנו נמליץ לאו דווקא על מחקר מילות מפתח סטנדרטי אשר מתמקד בביטויים העיקריים וכמות החיפושים הגדולה שלהם, אלא דווקא גם בחיפוש שאלות ותשובות, אשר יאפשרו לכם לראות כיצד באמת הגולש מחפש את התחום שלכם ובמה הוא מתעניין, וגם לתת לו מענה באתרכם, אשר יוביל אותו אליכם ויבסס אתכם כסוג של אוטוריטה בתחום, מה שיגדיל את האמינות מול גוגל.

בדיקה על מצב האתר – האם גוגל סרק אותו בכלל?

גוגל עובד בצורה שיטתית, סורק את הרשת לאתרים שהוא מכיר וכאלה שעוד לא הכיר, עובר מקישור לקישור ומכניס את העמודים החדשים שמוכנסים לאינטרנט באופן קבוע יומיומי. גם האתר שלכן צריך להיכנס לסריקת גוגל, השאלה מתי זה יקרה. הבדיקה שאתם יכולים לעשות היא דיקה מול גוגל עצמו.

פשוט הכניסו לשורת החיפוש של גוגל site:mydomain.co.il (כמובן שהכוונה ב-mydomain היא לכתובת האתר שלכם), וראו האם כבר יש תוצאות חיפוש בגוגל עם האתר שלכם. כבר הופיעו? מעולה! כעת תראו שזה נסרק כמו שצריך ושכל המידע שרציתם שגוגל ייראה אכן קיים. לא מופיע? יש כמה דברים שניתן לעשות כדי לזרז את התהליך.

  • הכניסו את האתר לכלים של גוגל, הגישו אותו לקונסולת ניהול האתרים (google search console), וכך תזרזו את תשומת הב של גוגל לאתר החדש שלכם.
  • רשמו את האתר שלכם למספר אינדקסים או מענה על פורומים רלוונטיים לתחומכם, כאשר הקישורים מהאינדקסים והפורומים יובילו את הגולשים מאותו אינדקס, כמו גם את גוגל.
  • הפעילו רשתות חברתיות למיניהן וקשרו ושתפו את האתר שלכם מהרשתות הללו. חשבונות פייסבוק, אינסטגרם או פינטרסט, עם שיתופים של עמודים, מוצרים וחדשות מהאתר שלכם ואל האתר שלכם ייצרו קישורים באופן שיטתי, ויגדילו את קצב ההגעה של גוגל לאתרכם וכך גם את המיקומים שלו.

תוכן טוב הוא שיוביל אתכם להצלחה

זה נאמר כל פעם וכבר המון שנים בבלוגים, ובכל ערוץ תוכן אפשרי – תוכן טוב מוביל אתר טוב. על מנת להתקדם בגוגל אתם חייבים לייצר תוכן איכותי הקשור לשירות או למוצרי אתם משווקים. בין אם מדובר בסרטוני הדרה עבור המוצרים שלכם, שאלות ותשובות עבור נושאים בוערים לשירות שאתם נותנים, או גלריות של תמונות של המוצרים במגוון זווית, וכמובן טקסטים כתובים טוב וענייניים ומעניינים, מפרטים טכניים או כל הנתונים החשובים על מוצרים באתר, שיובילו את גוגל בקלות אל ההבנה מה הוא רואה באתר, ואת הגולשים לראות ולקבל מענה על מה שהם חיפשו. תוכן טוב יוביל אתכם רחוק.

לסיכום, יש עוד מגוון רחב של נושאים להתחשב בהם כאשר מקדמים אתר בצורה אורגנית, ואנו כן נמליץ לקחת יועץ חיצוני שילווה אתכם גם אם לא באופן חודשי אלא בייעוצים מזדמנים. אבל עבודה על האתר מתוך הנקודות שציינו כאן בהחלט יכולה להשתלם ולהביא לכם תוצאות שמהן תוכלו לצמוח. רק לזכור שחשוב להמשיך ולהשקיע ולא להזניח לאחר העבודה הראשונית.