אייר אינדיה השיקה את הקו הישיר בין ת"א לדלהי: שלוש טיסות שבועיות ומגוון יעדי המשך - 0404
אייר אינדיה השיקה את הקו הישיר בין ת"א לדלהי: שלוש טיסות שבועיות ומגוון יעדי המשך אייר אינדיה

אייר אינדיה השיקה את הקו הישיר בין ת"א לדלהי: שלוש טיסות שבועיות ומגוון יעדי המשך

חברת התעופה ההודית אייר אינדיה, המיוצגת בישראל על ידי אופן סקיי, השיקה את קו הטיסות הישיר בין תל-אביב לדלהי. טיסת הבכורה של החברה נחתה בנמל התעופה בן גוריון והתקבלה בטקס חגיגי בהשתתפות שר התחבורה, ישראל כץ, שר התיירות, יריב לוין ומנכ"ל המשרד, אמיר הלוי וכן בכירי הנהלת חברת אייר אינדיה, אנשי שגרירות הודו בישראל, בכירי חברת אופן סקיי ואנשי תעופה ותיירות מהארץ ומהודו.

אייר אינדיה

הקו יפעל בתדירות של שלוש טיסות בשבוע בימים ראשון, שלישי וחמישי. כל הטיסות בקו יתבצעו במטוס הבואינג 787 "דרימליינר" החדש והמתקדם של החברה, המכיל 256 המושבים, בתצורה של שתי מחלקות: עסקים ותיירים. הטיסה בקו תארך כ-7 שעות – זמן הטיסה הישיר הקצר ביותר בין המדינות – ותאפשר לנוסעים לשאת שתי מזוודות במשקל של עד 23 ק"ג במחלקת תיירים ומגוון רחב ונוח של טיסות ליעדי ההמשך של החברה: בנגקוק, החל מ-699 דולר; קטמנדו, החל מ-868 דולר; קולומבו, החל מ-726 דולר; סינגפור, החל מ-964 דולר; סידני, החל מ-1268 דולר; מלבורן, החל מ-1288 דולר ועוד.

הטיסה הראשונה בקו, AI139, המריאה מדלהי בשעה 18:00 ונחתה בנתב"ג בשעה 21:45 (כל הזמנים, מקומיים). טיסת החזור הראשונה לדלהי, AI140, תמריא מנתב"ג בשעה 23:15 ותנחת בשעה 10:00 בדלהי וכך יתבצעו הטיסות בשבוע ההפעלה הראשון של הקו. החל מה-1 לאפריל, טיסה AI139 תמריא בשעה 16:50 מדלהי ותנחת בנתב"ג בשעה 21:45 וטיסה AI140 תמריא מנתב"ג בשעה 23:15 ותנחת בדלהי בשעה 09:00.

הקו נפתח על ידי אייר אינדיה, לאור הפוטנציאל העצום של ישראל לתיירות הדדית בין שתי המדינות, ובהמשך למאמצי שיווק של משרד התיירות, שכוללים פתיחת לשכת תיירות בהודו וקמפיינים ייעודים, שהביאו לעליה מתמדת בכניסות תיירים מהודו לישראל. סכום המענק החד-פעמי הצפוי להינתן לאייר אינדיה לפיתוח הקו ושיווק התיירות עומד על 750 אלף יורו. מנתוני משרד התיירות עולה כי תייר הודי שוהה בישראל 6.2 לילות בממוצע ומוציא 1,066 דולר בממוצע בביקורו. בשנת 2016 נפגש מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי, בהודו עם מנכ"ל חברת התעופה והציג בפניו את הפוטנציאל העסקי של פתיחת קו ישיר לישראל.

כבר כיום ניתן להצביע על התחלת מימוש הפוטנציאל ובין היתר עליה של 47% בכניסות תיירים מהודו בשנת 2017 בהשוואה לשנת 2015, לצד המציאות בה למעלה מ-50 מיליון הודים בעלי דרכונים. ממחקר שוק שבוצע על ידי המשרד עולה שההודים, אשר למעלה מ-350 מיליון איש ביניהם גולשים באינטרנט – רואים בישראל "סטארט-אפ ניישן" וכמובילים בקולינריה, יין וסגנון חיים. לאור זאת, ניתן לראות עלייה מתמדת במספר התיירים המגיעים לישראל מהודו בשנים האחרונות: בשנת 2014 הגיעו כ-34,600, בשנת 2015 הגיעו כ-39,300 (עלייה של כ-13.5% לעומת השנה קודמת), בשנת 2016 כ-44,500 – (עלייה של כ-13.2%) ובשנת 2017 כ-58,000 (עלייה של כ-23.2% לעומת השנה שקדמה לה). גם ב-2018, מגמת העלייה נמשכת כאשר בחודשים ינואר ופברואר נרשמה עלייה של 33% במספר התיירים הנכנסים ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, ועלייה של 54% ביחס לאותה תקופה לפני כשנתיים.