שלטי חוצות דיגיטליים עלולים לאסוף מידע על משתמשי הדרך - 0404
שלטי חוצות דיגיטליים עלולים לאסוף מידע על משתמשי הדרך מיכאל מקדונאו, ויקיפדיה

שלטי חוצות דיגיטליים עלולים לאסוף מידע על משתמשי הדרך

חברת קליר צ'אנל המחזיקה בכמה מאות אלפי שלטי חוצות ברחבי ארצות הברית עוררה לאחרונה סערה בדעת הקהלה, אחרי שחברה עם אחת מענקיות התקשורת במטרה לעקוב אחרי הציבור. שיתוף הפעולה בין החברות נועד בכדי להתקין אמצעי מעקב לתוך שלטי החוצות שיעקבו אחרי עוברי האורח הנעים ברגל או ברכב בסמוך לשלטים. באמצעות המעקב תוכל החברה לבנות פרופיל למשתמשי הדרך בו הגיל הממוצע של האנשים, החתך הסוציו-אקונומי שלהם ומרחקם מכל אחד מהשלטים. מידע זה שצפוי להיות מוצג בהמשך למפרסמים פוטנציאליים נועד להתאים את תוכן הפרסומת למשתמשי הדרך ובכך להגביר את יעילותן. לא ברור, בשלב זה, האם אכן המהלך יצא אל הפועל, לאחר שאזרחים רבים העלו חשש כי המידע שייאסף יערער את פרטיותם ועלול ליצור נזק עתידי בהיקפים לא ברורים.