15 בתי ספר יחליפו את מועצת האו"ם - 0404
15 בתי ספר יחליפו את מועצת האו"ם

15 בתי ספר יחליפו את מועצת האו"ם

המודל הירושלמי של העצרת הכללית של האו"ם – מודל IMUN חוגג עשור ובמסגרת כך תלמידיה המצטיינים של ירושלים יתכנסו לדיון בסוגיות הבוערות ביותר שעל סדר היום הציבורי, בהן: סוגיית הפליטים העולמית ואיום דעא"ש כ-200 תלמידי כיתות י'-יב' מ-15 בתי ספר ברחבי העיר יקיימו סימולציה של וועידת האו"ם בבירה וידונו בסוגיות המהותיות העומדות על סדר היום העולמי, במסגרת כנס מודל האו"ם IMUN- Israeli Model United Nation, ביניהן לראשונה תתכנס וועדה שתדון בסוגיית הפליטים העולמית. כמו גם וועדות בנושא האיום הביטחוני מצד דעא"'ש, הסכסוך הישראלי – פלסטיני ועוד. הכנס העשירי של הפרויקט העירוני הייחודי יתקיים השנה בין ה- 23-25 בפברואר, 2016. הפתיחה החגיגית תיערך ביום הראשון של הכנס, יום ג, ה- 23.2.16, בשעה 15:00 במעמד ראש העיר, ניר ברקת, מייסד כּנס מוֹדל האו"ם הישׂראלי, מר רוני אדם ושגריר ישראל לשעבר באו"ם, רון פרושאור. בנוסף ינכחו בטקס נציגת הקרן לירושלים, טלי פדרמן, מנהל ביה"ס ליד"ה, גלעד אמיר, נכבדים מהאו"ם ואנשי משרד החוץ. הדיונים יתנהלו במשך יומיים החל מהשעה 08:30 עד 18:00 בבית ההארחה ע"ש רבין, ויתמקדו בסוגיות מרכזיות העולות בוועדות השונות באו"ם: זכויות אדם, פירוק מנשק, מועצת הביטחון, סכסוכים, איכות הסביבה, פליטים, הסכסוך הישראלי- פלסטיני ועוד. הכנס יינעל בטקס חגיגי שבו מוקראות הצעות ההחלטה ונערכת הצבעה על כל אחת מהן. הפרויקט העירוני הוקם ביוזמת תיכון ליד"ה ומשרד החוץ ובתמיכת מנהל החינוך של עיריית ירושלים וקרן ירושלים כאשר ייחודו הוא ניהול הדיונים בעברית. בשנה הראשונה לקיומו השתתפו בו שבעה בתי ספר בלבד והשנה ישתתפו בו 16 בתי-ספר ממזרח ומערב העיר, דתיים וחילונים ועוד. המפגש הייחודי בין האוכלוסיות השונות מסייע לשבירת סטראוטיפים, היכרות האחר וכבור כלפי האחר. בתי הספר המשתתפים השנה בפרויקט הם: בית חינוך, זיו, בויאר, הרטמן בנות, הרטמן בנים, רנה קאסן, הדו- לשוני, סליגסברג, מקיף גילה, תיכון ליד"ה, אורט מכללה, קשת, ובית צפאפה, אוולינה- תהילה והימלפרב . הכנס המתקיים זו השנה העשירית בירושלים, מהווה את סיומו של תהליך חינוכי, בו לומדים תלמידי התיכון מתחילת שנת הלימודים על עבודת ארגון האו"ם, ובכך נחשפים לפעילות הדיפלומטית בעולם. מטרת הכנס הינה לעודד תלמידים לרכוש הבנה על אירועים המתרחשים בעולם של ימינו, ולהתנסות במחקר ובדיפלומטיה. הדיונים והכנס מנוהלים על ידי התלמידים עצמם, כאשר נציגות מטעם התלמידים משמשת בתפקיד מזכירות העצרת. כל הוועדות מנוהלות בידי יושבי ראש המתמנים מהמשלחות השונות. במהלך ההכנה לכנס מתבקש כל בית ספר לבחור קבוצת תלמידים המצטיינים ברטוריקה, מתעניינים בנושאים גלובאליים ובאקטואליה ובעלי שליטה טובה באנגלית. תלמידים אלה עורכים מחקר מעמיק על המדינה אותה ייצגו בכנס, כאשר במהלך ההכנה שומעים התלמידים הרצאות רקע על אותה מדינה מדיפלומטים מהשגרירויות השונות או ממומחים ממשרד החוץ ומהאקדמיה. בסה"כ נמשך התהליך מספטמבר עד פברואר, בו מתקיים הכנס עצמו. הדרכת התלמידים נעשית במשותף על ידי חברי המזכירות של הכנס, נציגים ותיקים של בתי הספר עצמם ומורה מלווה מכל בית ספר האחראי על המשלחת.