קניית לידים איך לעשות את זה נכון - 0404
קניית לידים איך לעשות את זה נכון shutterstock

קניית לידים איך לעשות את זה נכון

אם יש לכם כבר עסק קיים או בניתם עסק חדש המסתמך על מכירות בטלפון כדי לייצר הכנסה, קניית לידים על בסיס קבוע יכול מאוד לעזור לכם ולהפוך את החיים שלכם לקלים יותר.

למעשה מדובר על רשימות של לקוחות פוטנציאליים שהביעו עניין במוצר או בשירות שאתם מציעים.

קניית לידים מורידה מהעסק שלכם את הצורך ללכת ולחפש את הלידים האלה בעצמכם ומאפשרת לכם לגדול וצמוח בזמן שאתם מקבלים רשימה של לקוחות פוטנציאליים שמחכים שיצרו איתם קשר.

במאמר הזה נדגיש את כמה נקודות שחשוב שתשימו לב אליהן לפני שאתם מתחילים לקנות לידים.

תבדקו את השירותים השונים שמציעות חברות שונות לייצור לידים. אני ממליץ לבדוק איך החברות האלה משיגות את הלידים שלהם. לדוגמה, האם החברה אוספת מידע מאנשים המבקרים באתר מסוים או שהמידע מגיע ממאגר מסוים? זה חשוב לדעת מאיפה מגיע המידע של הלקוחות הפוטנציאליים כדי שתוכלו להעריך אם הלידים חמים, בעלי ערך ואמיתיים. תבדקו איך הם משיגים לידים ובקשו דוגמאות של קמפיין לידים דומה שהחברה עשתה. 

תקבעו אם המחיר בכלל מתאים לתקציב של העסק שלכם. תבחרו שירות או הגיעו להסכם עם החברה שמייצרת את הלידים כדי שלא תחרגו מהתקציב שלכם.

תחליטו איזה סוג של לידים אתם רוצים – מיילים, מספרי טלפון או כתובות. הבחירה יכולה להיות של כל השלושה ביחד או של כל אחד בנפרד והכל תלוי במודל העסקי ובמה שאתם מנסים להוציא מהקמפיין שלכם.

תאפיינו את הלידים שלכם בצורה מודיקת. אתם יכולים לבקש להשיג מידע על עסקים או על לקוחות. צמצמו את רשימת המאפיינים של הליד כמה שאתם רק יכולים. לדוגמה, אתם יכולים לבחור לידים על פי מיקום גאוגרפי או הכנסה, או על סמך פעילויות ותחומי עניין אחרונים של הקהל הפוטנציאלי.

בחרו כמה לידים אתם רוצים על סמך התקציב שלכם ומספר ההמרות (מכירות) שאתם מקווים להשיג. לדוגמה, אם אתם מעריכים שתשיגו אחוז המרה אחד מיצירת קשר עם הלידים ואתם רוצים למכור את המוצר או השירות שלכם ל-100 אנשים, תצטרכו 10,000 לידים. זכרו שרשימה קצרה של לידים מדויקים ואיכותיים יכולה להראות תוצאות הרבה יותר טובות מרשימה ענקית של לידים פחות איכותיים.

שלמו על הלידים שקיבלתם והורידו אותם לקובץ משלכם כדי לשמור על סדר וארגון וגם לוודא בדרך שלכם שאתם עוברים על הרשימה בצורה מסודרת ודואגים שכל ליד מקבל את תשומת הלב המגיעה לו.

לסיכום, כל עסק כמעט צריך לידים. בלי לידים העסק לא יכול לצמוח ולגדול והוא יישאר תקוע במקום עד שייכחד בסופו של דבר. שימו לב שאתם בוחרים חברה המייצרת לידים המתאימה לכם, גם מבחינה מקצועית וגם מבחינה אישית, ויכולה להביא לכם את התוצאות שאתם רוצים.