- במשרד החוץ מגיבים לבית הדין בהאג: "ישראל לא מטילה מגבלות על הכ...
- ילד בן 10 נפצע קשה מפגיעת רכב בבני ברק
- דיווח בעזה: 12 מחוסלים בתקיפת מבנה בצפון רפיח
- רפאל אנגל מונה למנכ"ל המשרד לביטחון לאומי
- מספר רכבים ניזוקו מאבנים שהשליכו לעברם מחבלים בשומרון
- בניגוד לפרסומים: הקבינט המדיני-ביטחוני מתכנס כעת
- תינוק כבן חודשיים נפל באוטובוס בת"א - מצבו בינוני
- בן גביר משיב ליועמ"שית: מתנהלת כיו"ר האופוזיציה בפועל, נגיש הצ...
- דגל התורה: ״נשאל את גדולי התורה כיצד לנהוג פוליטית לאור הפגיעה...
- דובר צה"ל: ראא'ד ת'אבת, בכיר חמאס, חוסל במהלך הפעילות בשיפא; נ...
משרד החינוך: "יוקם "צוות י"א" ליישום רפורמת הבגרויות"
משרד החינוך מקיים לאורך כל הטמעת רפורמת "הלמידה המשמעותית" שיח פתוח ומשותף עם ציבור המנהלים, ארגוני המורים, ההורים והתלמידים, זאת כדי לבצע את ההתאמות לקשיים אשר עולים במסגרת הטמעת הרפורמה. במסגרת כך, בחמישי האחרון (7.10) התקיים שיח פתוח, בין נציגי משרד החינוך ונציגי התלמידים בישראל, בנושא מבנה הבגרויות החדש ויישום רפורמת למידה משמעותית. בשיח נכחו מנכ"לית משרד החינוך מיכל כהן; אליאב בטיטו יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית; אריאל לוי מנהל המינהל הפדגוגי במשרד החינוך; דליה פניג מ"מ יו"ר המזכירות הפדגוגית; נציגי מינהל חברה ונוער ונציגי מועצת התלמידים והנוער מכל רחבי הארץ, ומכל המגזרים, בדגש על שכבת י"א. במהלך השיח הפתוח עם התלמידים ובהמשך למפגשים עם מנהלים הוחלט על הקמת "צוות י"א", צוות עבודה משותף למשרד החינוך, למנהלים, למורים ולמועצת התלמידים והנוער הארצית. הצוות אשר יגובש בימים הקרובים, ייפגש אחת לשבוע ויפעל כדי להטיב את הטמעת רפורמת הבגרויות במוסדות החינוך. נציגי התלמידים הביעו תמיכה מלאה בעקרונות הרפורמה, והסכימו עם נציגי המשרד בחשיבות דרכי הלמידה החדשות, ששמות דגש על למידה משמעותית ועל התאמת ההוראה למיומנויות המאה ה-21. לצד זה, הציגו התלמידים קשיים שהם חווים במהלך שנת הלימודים הנוכחית, ודיברו על עומס שחשים לטענתם תלמידי שכבת י"א. נציגי המשרד קיבלו שבשנה הראשונה ליישום הרפורמה אכן ייתכנו קשיים, והוסכם שיש לפעול במשותף כדי למצוא להם פתרונות הולמים ומקלים. במהלך השיח, הציגו נציגי מועצת התלמידים והנוער הארצית שורה של נושאים לבחינה, ומנכ"לית המשרד הבטיחה לשקול את הנושא. מנכ"לית משרד החינוך מיכל כהן הדגישה: "צוות י"א יפעל במשותף לליבון הנושאים והקשיים שעולים מין השטח, אני גאה בתלמידים ומתרשמת מהאחריות ומהמנהיגות שלהם. רפורמת הלמידה המשמעותית נועדה כדי לקדם למידה חווייתית ועדכנית, ואני משוכנעת שביחד נביא להצלחתה". אליאב בטיטו יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית בירך על ההחלטה: "אנו שמחים על היענות משרד החינוך לבקשתנו, על הקשב הרב לכל הטענות שעלו ועל האפשרות לקחת חלק בעיצוב עתיד החינוך של מדינת ישראל. אנו רואים בעקרונות הרפורמה התחלה לשינוי משמעותי בדרך לחינוך אחר ומתקדם, ומאמינים כי אנו – בני הנוער, נוכל להשלים את החלק החסר, ולהפוך את החינוך בישראל לזה העומד בחזית החינוך העולמית".